1. Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem marus.pl
Sklep internetowy jest prowadzony przez Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy Maruś z siedzibą w Ozorkowie NIP 7321006010 REGON 470763509
Wskazane poniżej terminy użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:
Cena – cena brutto Towaru podana na stronie internetowej Sklepu;
Formularz Rejestracji – funkcjonalność Sklepu pozwalająca na wypełnienie przez Klienta pól na stronie internetowej (podanie odpowiednich danych) w celu założenia Konta;
Formularz Zamówienia – funkcjonalność Sklepu pozwalająca na złożenie Zamówienia poprzez wskazanie i dodanie Towaru do elektronicznego koszyka, a także na wybór sposobu dostawy Towaru i sposobu płatności;
Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu;
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej zakupu Towaru niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową; postanowienia regulaminu dotyczące Konsumentów (za wyjątkiem postanowienia §9 ust. 2 Regulaminu) stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością̨ gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny na stronie internetowej pod adresem marus.pl;
Sprzedawca – podmiot, o którym mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu;
Towar – rzecz oferowana przez Sprzedawcę do zakupu za pośrednictwem Sklepu;
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość;
Zamówienie – prowadzące do zawarcia Umowy Sprzedaży oświadczenie woli Klienta, określające rodzaj i ilość Towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu, który Klient chce zakupić, sposób zapłaty, sposób dostawy Towaru oraz dane Klienta.
W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu, konta poczty internetowej oraz posiadanie przeglądarki internetowej Internet Explorer w wersji 10 lub wyższej, Chrome w wersji 35 lub wyższej, Firefox w wersji 35 lub wyższej, Opera w wersji 33 lub wyższej albo Safari w wersji 8 lub wyższej. W przeglądarce internetowej powinna być włączona obsługa JavaScript i plików cookies.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych w Sklepie, Sprzedawca podejmie odpowiednie środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby postronne danych przesyłanych przez Internet.
Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem, przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz dobrymi obyczajami. W szczególności nie może on dostarczać treści o charakterze bezprawnym lub naruszającym jakiekolwiek prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
2. Reklamacje
2.1 Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkty wolne od wad fizycznych
2.2 Jeżeli Produkt ma wady, które tkwiły w nim w chwili otrzymania przez Klienta Produktu lub został uszkodzony podczas dostawy, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji. Reklamacje można składać mailowo poprzez adres allegro@marus.pl Sprzedawca prosi Klientów, aby składając reklamację podali dane wskazane w formularzu, co umożliwi sprawne rozpatrzenie reklamacji. Sprzedawca zwraca się z prośbą, by reklamacja obejmowała możliwie dokładny opis wady, wskazanie w jaki sposób Klient żąda załatwienia reklamacji oraz dokument lub jego kopię potwierdzający zakup, a także fotografie reklamowanego Produktu. Sprzedawca zapewnia, że w razie potrzeby zwróci się do Klienta o uzupełnienie reklamacji.
2.3 Sprzedawca oświadcza, że rzeczywiste kolory Produktów prezentowanych w Sklepie mogą nieznacznie różnić się od kolorów widocznych na wyświetlaczu urządzenia z którego korzysta Klient, co wynika z ustawień wyświetlacza, natężenia światła itp. Na podstawie zdjęć zamieszczanych w Sklepie nie ma możliwości dokonania prawidłowego pomiaru parametrów Produktów (np. odległości między półkami) – w przypadku wątpliwości prosimy o zapoznanie się opisem Produktu lub o zadanie nam pytania. Ponadto producent może zmieniać w czasie materiały używane do produkcji, w tym w szczególności okleiny. Dlatego Produkty identyczne co do kształtu i funkcji do zakupionych wcześniej mogą różnić się odcieniem. Produkty podobne mogą również różnić się innymi cechami.
2.4 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Produktu tkwiące w nim w chwili wydania lub wynikłe z okoliczności tkwiących w Produkcie w chwili wydania, jeżeli wady te zostały wykryte w okresie dwóch lat od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.
2.5 Klient może żądać wymiany wadliwego Produktu na wolny od wad albo dokonania jego naprawy, a także od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny, jeżeli Sprzedawca nie zaproponuje wymiany albo naprawy.
2.6 Sprzedawca jest zobowiązany wymienić Produkt wadliwy lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych uciążliwości dla Klienta.
2.7 Jeżeli Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta nie usunie wady lub nie wymieni Produktu na wolny od wad, Klient jest uprawniony do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy.
2.8 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za mechaniczne uszkodzenia Produktu, jeżeli nie tkwiły w nim w momencie otrzymania Produktu przez Klienta lub nie powstały w wyniku wad tkwiących w Produkcie w momencie otrzymania Produktu przez Klienta. Stwierdzenie takich mechanicznych uszkodzeń może stanowić podstawę do odmowy uznania reklamacji za zasadną.
2.9 Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Reklamację złożoną przez Klienta będącego konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, w pozostałych przypadkach w terminie 30 dni.
2.10 Sprzedawca odpowiada względem Klienta na zasadach określonych powyżej:
2.10.1 w stosunku do Klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia dostarczenia Produktu, a Sprzedawca zostanie o niej poinformowany nie później niż w terminie 1 roku od dnia wykrycia wady,
2.10.2 w stosunku do Klientów niebędących konsumentami, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat, a Sprzedawca zostanie o niej poinformowany niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wykrycia wady.
2.11 W przypadku Klientów niebędących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, Klient traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbada Produktu niezwłocznie po jego otrzymaniu.
2.12 Klient będący konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności w przypadku gdy Sprzedawca nie rozpatrzy reklamacji zgodnie z oczekiwaniami Klienta. W tym celu, Klient może według swojego wyboru:
2.13 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z określonych w ust. 11 powyżej pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej i powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, a także organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona praw konsumentów.
2.14 Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
3. Odstąpienie od umowy
Ceny Towarów dostępnych w Sklepie określone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek VAT.
Ceny Towarów podane na stronach internetowych Sklepu nie obejmują kosztów dostawy Towaru.
Koszty dostawy zamówionego Towaru są każdorazowo podawane na stronie internetowej Sklepu w trakcie składania Zamówienia i uwzględniane są w całkowitej wartości Zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę Towaru oraz koszty dostawy Towaru. Koszty dostawy Towaru mogą być również w wyjątkowych okolicznościach ustalane bezpośrednio ze Sprzedawcą.
Kwotą należną Sprzedawcy, na którą składa się Cena oraz koszty dostawy Towaru, jest kwota podana w podsumowaniu Zamówienia w chwili dokonywania zakupu przez Klienta.
Przy zakupie hurtowej ilości Towarów kwota, o której mowa w ust. 4 zostanie obliczona z uwzględnieniem rabatu przyznanego Klientowi indywidualnie.
5. Konta użytkowników